• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The development of children's understanding of reality

Research Project

Project/Area Number 25K06747
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionMie University

Principal Investigator

富田 昌平  三重大学, 教育学部, 教授 (80342319)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2028: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsリアリティ / 空想 / 扮装 / 玩具 / 認知発達
Outline of Research at the Start

本研究の目的は,幼年期におけるリアリティの認識発達プロセスについて,特に超自然的能力を発揮する空想上のキャラクターを中心的に取り上げ,リアリティの2つの側面である真正性と実在性に着目しながら明らかにすることである。研究は幼児・児童及び保護者を対象として,次の4つの観点から行う。①リアリティ問題への子どもの日常的な露出の実態の検討,②オリジナルと被り物との対比による子どもの認識の実験的検討,③オリジナルと玩具との対比による子どもの認識の実験的検討,④空想上のキャラクターと現実の人物との対比による子どもの認識の実験的検討。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi