• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

小学校における宿題の種類別実践と評価

Research Project

Project/Area Number 25K06749
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionUniversity of the Ryukyus

Principal Investigator

淡野 将太  琉球大学, 教育学部, 准教授 (20618532)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 磯部 美良  武庫川女子大学短期大学部, 幼児教育学科, 教授 (60528339)
越中 康治  宮城教育大学, 大学院教育学研究科高度教職実践専攻, 准教授 (70452604)
徳岡 大  人間環境大学, 総合心理学部, 講師 (80780642)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords宿題 / 教育効果
Outline of Research at the Start

本研究は,小学校における宿題の種類別実践と評価を行う。種類別に宿題時間を分けて測定し,種類に応じた教育的効果を測定する。加えて,宿題時の学習の質を測定する。宿題を行う時間は宿題に苦労する時間である可能性が指摘できる。種類別に宿題時間を分けて測定することに加えて宿題時の学習の質を測定して分析することで,小学校における宿題の有効性が議論できる。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi