• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development and effectiveness verification of a teacher training program to enhance practical abilities for implementing "learner-centered practices."

Research Project

Project/Area Number 25K06763
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionOsaka Sangyo University

Principal Investigator

西口 利文  大阪産業大学, 全学教育機構, 教授 (70343655)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2027: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywords学習者中心の授業 / 教員研修プログラム / 教員の実践的力量
Outline of Research at the Start

本研究の目的は,教師による学習者中心の授業づくりに必要な力量を高める,理論的・実証的に支えられた研修プログラムを開発することである。そのうえで,とりわけ学習者中心の授業づくりが期待されている,日本の小中学校の教師を対象とした研修プログラムの開発を行う。こうした目的を果たすために,本研究では,以下のことを実証的な検討を通じて行っていく。ひとつめは,研修プログラムを支える補助教材の作成である。ふたつめは,補助教材を活用した研修プログラムを,教員志望学生と小中学校の教師などを対象に試行的に実施することを通じて,効果検証を行うことである。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi