• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of the "Teacher Sensitivity to Bullying Scale" and the Design and Implementation Preparation of the "Ijime Rrevention Support System"

Research Project

Project/Area Number 25K06771
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionOsaka Kyoiku University

Principal Investigator

戸田 有一  大阪教育大学, 教育学部, 教授 (70243376)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 安松 健  大阪教育大学, 教育学部, 准教授 (20892425)
金綱 知征  香川大学, 教育学部, 教授 (50524518)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsいじめ / モニタリング / 教師のいじめ対応支援 / いじめ対応モデル
Outline of Research at the Start

本研究は、学校におけるいじめの早期認知・対応をより確かにすることを目的に、奈良県教委と共同で開発した「気付き見守りアプリ」の更なる活用のための関連知見を蓄積する。
いじめの早期認知・対応で重大事態化を防ぐため、教師のいじめ対応における実践知に関する調査からの対応モデルの構築を行い、「気付き・見守りアプリ」に蓄積される事例経過記録に即した、教師の「いじめ対応支援機能」の考案と実装準備を行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi