• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Clarifying the characteristics of social attention and developmental processes in extremely preterm infants during early childhood

Research Project

Project/Area Number 25K06870
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10030:Clinical psychology-related
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

三谷 真優  名古屋大学, 心の発達支援研究実践センター, 特任助教 (31004674)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 永田 雅子  名古屋大学, 心の発達支援研究実践センター, 教授 (20467260)
平井 真洋  名古屋大学, 情報学研究科, 准教授 (60422375)
ジメネス フェリックス  愛知県立大学, 情報科学部, 准教授 (60781507)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords社会的注意 / 超早産児 / 社会性 / 発達プロセス
Outline of Research at the Start

超早産で生まれた子どもは、人の顔など社会的な情報を見る力が弱いと言われている。これまでの研究でその傾向は確認されているが、なぜそうなるのか、成長とともに変化するのかは明らかになっていない。本研究では3年間の縦断研究を通して、3歳から5歳の間に、視覚的な見方の特徴が変わってくるのか、理解力の発達プロセスはどのように変化するのかについて、ASD児や一般の児と比較しながら、特徴やその原因を明らかにし、支援につなげることを目指す。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi