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Limit State Design Method and Rational Repair Method for Steel Bridge Girder Ends

Research Project

Project/Area Number 25K07910
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22020:Structure engineering and earthquake engineering-related
Research InstitutionNagano National College of Technology

Principal Investigator

奥山 雄介  長野工業高等専門学校, 都市デザイン系, 准教授 (40708153)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 宮下 剛  名古屋工業大学, 工学(系)研究科(研究院), 教授 (20432099)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords限界状態設計法 / 鋼鈑桁橋 / 桁端部 / 補修・補強 / 維持管理
Outline of Research at the Start

わが国の橋梁設計は,従来の許容応力度設計法から限界状態設計法に移行した.しかしながら,限界状態の具体については,規定化されていないといった課題がある.そこで,本研究では,腐食損傷が多発する鋼鈑桁橋桁端部を対象に,照査方法を含めた限界状態ならびにその合理的な補修方法に関する検討を目的とする.具体的には,(a)鋼鈑桁橋桁端部の限界状態の検討,(b)鋼鈑桁橋桁端部の合理的な補修の検討,(c)鋼鈑桁橋桁端部の限界状態,照査式,合理的な補修設計法の提案,を実施する.本研究によって得られる成果は,国際的にも高い価値を創出でき,社会基盤構造物の長寿命化に寄与するものと期待できる.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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