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Empirical analysis on traffic demand induced by road investment

Research Project

Project/Area Number 25K07965
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

加藤 浩徳  東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 教授 (70272359)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords道路整備 / 誘発需要 / 統計的因果推論 / 交通需要予測
Outline of Research at the Start

本研究は,道路整備による誘発交通の実証的エビデンスを提示し,その結果をもとに,誘発交通を考慮した交通需要推計モデルの構築を目的とする.本研究は,夜間光データ,携帯端末データ,ETC2.0データ等を用いて,道路整備前後における周辺地域の経済活動,交通時間・交通時間信頼性,交通流動の変化について,実ケースを対象に分析する点に特徴がある.道路整備による誘発交通等の影響計測にあたっては,統計的因果推論に基づくマッチング,差の差分析等を行い,できる限り厳密な推定を試みる.また,実測された誘発交通の弾性値を反映できるようパラメータ推定を試みることで,実用的な交通需要推計モデルの開発を目指す.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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