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Development of a Traffic Flow Model Integrating Real-Time Evaluation of Traffic Sensor Group Health and Traffic Condition Estimation

Research Project

Project/Area Number 25K07969
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

川崎 洋輔  日本大学, 工学部, 准教授 (90751793)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywordsプローブデータ / 車両感知器 / 交通流 / センサー故障 / 交通状態推定
Outline of Research at the Start

交通管制では,センサー群の故障により,誤った交通渋滞が推定されるなどの深刻な問題を抱えている.しかし,センサー故障の分析や交通状態推定は,単独分野では研究されているものの,両者を統合させた技術は研究されていない.よって,センサー群の健全性が交通管制に与える影響については未だ解明されていない.
本研究では,観測誤差や故障などのセンサー群(e.g.,車両感知器,プローブ機器)の健全性を評価する新手法を確立し,交通状態推定手法と統合することで,センサーの健全性と交通状態をリアルタイムモニタリングする交通流モデルを開発することを目的とする.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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