• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Bayesian Modeling of Haptic Audiovisual QoE and Human Behavior Analysis in Networked Augmented Reality

Research Project

Project/Area Number 25K15105
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 60060:Information network-related
Research InstitutionNagoya Industrial Science Research Institute

Principal Investigator

田坂 修二  公益財団法人名古屋産業科学研究所, 研究部, 研究員 (80110261)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2027: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
KeywordsQoE / QoS / 力覚・音声・ビデオIP通信 / 拡張現実 / ベイズモデリング
Outline of Research at the Start

力覚・音声・ビデオIP通信による拡張現実空間において,QoE理論を探るとともに,人の振舞いを行動科学的に解明する.人が拡張現実空間に能動的に働きかける場合への拡張も図る.QoSを考慮するQoE予測や,QoE-QoSの種々の要因間の因果関係を包括的に取り扱い可能な多次元QoEベイズ構造方程式モデルの展開を目指す.
次の3課題に取り組む.(1)人が能動的に働きかける場合のQoE理論と因果推論法の枠組み構築, (2)QoSとユーザ属性・環境を考慮した多次元QoE予測法の拡張と因果方向の予測精度への影響解析,(3)QoE構成概念間因果方向変化や多次元QoE尺度利用による予測精度向上の脳・認知科学的解明.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi