• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

インクルーシブな英語教育に向けた文章読解モデルの批判的検討

Research Project

Project/Area Number 25K16351
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionUniversity of Toyama

Principal Investigator

小木曽 智子  富山大学, 学術研究部教育学系, 講師 (90965427)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords英語教育 / リーディング / インクルーシブ教育
Outline of Research at the Start

本研究は,外国語読解における英文読解の能力モデルを,インクルーシブ教育の観点から問い直し,読解における推論指導やその評価を検討することを目指す。教材分析や事例研究から,現状の教育・読解モデルの課題を検討し,多様な学習者を対象に読解のメカニズムを検討する。本研究により,より多様な学習者にとって妥当な読解教育・評価のあり方を検討することを目指す。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi