• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

デジタルプラットフォーム上のコンテンツ提供者と消費者の活動についての経営学的検討

Research Project

Project/Area Number 25K16746
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 07080:Business administration-related
Research InstitutionKyoto University of Advanced Science

Principal Investigator

稲田 昂弘  京都先端科学大学, 経済経営学部, 准教授 (80964717)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywordsデジタルプラットフォーム / プラットフォームガバナンス
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、デジタルプラットフォーム上のコンテンツ提供者と消費者の活動を、理論と経験的証拠に基づいて検討し、新たな研究の方向性を切り開くことである。プラットフォーム企業にとっては、コンテンツ提供を促進し、消費者同士のマッチングを改善することが、持続的な価値創造のために不可欠である。ただし新たな組織形態であるプラットフォーム上の現象を説明する経営理論や実証研究は、蓄積の途上にある。本研究は、プラットフォーム上での①コンテンツ提供の促進・制限と②コンテンツ消費者同士のマッチングについて、新たなデータを活用し、新たな現象に着目することで、理論・実証の不足の解決に貢献する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi