• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Exploring Stakeholders' Evaluations of Homeschooling Policy Options in Japan and the United States: Toward More Inclusive Educational Frameworks

Research Project

Project/Area Number 25K16916
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionTohoku University

Principal Investigator

宮口 誠矢  東北大学, 教育学研究科, 特任研究員(日本学術振興会特別研究員PD) (70984269)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywordsホームスクール / 義務教育 / 教育的ニーズ / 包摂 / 制度選択肢
Outline of Research at the Start

本研究は、ホームスクール家庭の異なる状況・見解を明らかにしたうえで、それに照らして、制度選択肢の意義と課題を検討する。より具体的には、ホームスクールをすでに行っている/これから行う可能性のある家庭が、どのような状況にあり、どんな教育観をもっており、いかなるホームスクール制度を求めているのかを、日米の文献研究や実地調査から明らかにする。この知見から、より多様な家庭を包摂できる制度設計に示唆を得たい。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi