• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The study of the developmental process of practical competencies for collaborative learning among young teachers.

Research Project

Project/Area Number 25K16930
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionDaito Bunka University

Principal Investigator

児玉 佳一  大東文化大学, 文学部, 准教授 (30824776)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2029: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords協働的な学習 / 教師の専門性 / 若手教師 / 専門性発達 / ライフストーリー
Outline of Research at the Start

普遍的な教授学習形態となりつつある協働的な学習に対する教師の力量形成過程はほとんど検討されていない。そこで本研究は, 若手教師の協働的な学習に対する実践的力量の発達過程について,実践的力量の変容とその変容に関わる要因を明らかにすることである。本研究を通して,協働的な学習の高度な理解を目指す教員養成,教師教育,専門的成長・発達の在り方に対する視座の提供を目指す。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi