• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

「子どもにとっての学び」を軸とする幼小接続期教育モデルの構築

Research Project

Project/Area Number 25K16936
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionBukkyo University

Principal Investigator

中西 さやか  佛教大学, 社会福祉学部, 教授 (40712906)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords幼小接続 / 子どもにとっての学び / 保育者・教師の専門性 / 接続期教育
Outline of Research at the Start

本研究では、接続期の子どもがそれぞれに経験している学びのプロセス、すなわち接続期の子どもの中で「つながっている学び」(=「子どもにとっての学び」)を軸とする新たな幼小接続期教育モデルを構築する。そのために、国内外での保育施設・小学校での調査を通して、①接続期をつらぬく「子どもにとっての学び」とはどのようなものか、②接続期の「子どもにとっての学び」を促す保育者・教師の役割とは何か、の二点を明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi