• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

自律型個別学習のための視線計測に基づいた衣生活デジタル教材の開発と有用性の検証

Research Project

Project/Area Number 25K16995
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionMie University

Principal Investigator

横山 真智子  三重大学, 教育学部, 准教授 (30984025)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords衣生活教育 / 教材開発 / 視線解析
Outline of Research at the Start

本研究では、学習者の視線移動の特徴に基づいて思考過程を解明するとともに、学習課題の解決に必要な情報を整理する。その上で、細分化した学習過程ごとに資料を選択できるようにし、開発した教材が自律型個別学習を促す効果があったか検証する。一斉授業における抽出児(生徒)のみでなく、個別学習において自律的に学ぶ際の有用性を明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi