• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Construction and Practice of a 'Co-Creative Geography Education Theory': Creating New Knowledge and Value through Teacher-Students Collaboration

Research Project

Project/Area Number 25K17012
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionOsaka Sangyo University

Principal Investigator

宅島 大尭  大阪産業大学, 全学教育機構, 准教授 (40964250)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords共創 / 地理教育 / 市民性教育 / 集合知 / アクションリサーチ
Outline of Research at the Start

本研究は、教師が学術的な専門知を伝達するだけの授業を乗り越え、学習目標・内容・方法・評価に関する権限を共有する教師と学習者が、社会的課題の解決や改善に向けた新たな知や価値を協働して創出する「共創型地理教育論」の提案を目的とする。
異なる文脈にある三つの学校での継続的な実践を行い、「共創型地理教育論」に基づく実践例を、複線的かつ段階的に示すことで、教師と学習者との「共創」による市民性教育としての地理教育の発展が期待される。その成果は、他科目や他教科へも共創的な学習論として波及し、多様な文脈における実践のモデルとなることで、より多くの教室における実践の蓄積と共有を進めることができる。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi