• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

早期合格者の自律的な学習や研究活動への動機付けに有効な入学前教育の要因の解明

Research Project

Project/Area Number 25K17035
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionSaga University

Principal Investigator

露木 隆  佐賀大学, アドミッションセンター, 准教授 (60980638)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2028: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords入学前教育 / 高大接続
Outline of Research at the Start

本研究では,早期合格者,高校教員,学部4年・大学院生からの多面的な視点等に基づいて申請者らが独自に設計した入学前教育の「当初プログラム」を実施し,その有効性を各種の学習履歴または意欲を表す指標を活用して学部4年次までの追跡調査をもって検証する。また,各実施年度に得られる知見を基に,プログラムの改良を図り,早期合格者の入学前教育プログラムに重要な要因を明らかにするとともに,それら要因を取り入れたモデルプログラムを提案する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi