• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

転校生アバターを活用した「異なる考え」を引き出す効果の分析

Research Project

Project/Area Number 25K17072
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionUniversity of Fukui

Principal Investigator

小林 渓太  福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 講師 (70881291)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Keywordsアバター活用 / 中学生 / 異なる意見を言いやすい空気
Outline of Research at the Start

本研究では,転校生アバターが率先して異なる考えを言うことで,中学生の授業中の異なる考えの言いやすさに与える影響を明らかにするために,
RQ1.授業中に異なる考えをあえて述べていない中学生はどの程度いるのか
RQ2.アバターが異なる考えを述べれば,中学生は異なる意見を言いやすくなるのか
RQ3.アバターが率先して異なる意見を述べる教育方法は,教員にとって利用しやすいのか
の3点から明らかにしていく。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi