• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

教員のICT活用指導力向上を促進する生成AIを活用した研修モデルの開発と評価

Research Project

Project/Area Number 25K17082
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionUniversity of Miyazaki

Principal Investigator

小林 博典  宮崎大学, 教育学部, 教授 (10510753)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords生成AI / ICT活用指導力 / 教員研修
Outline of Research at the Start

本研究は,教員のICT活用指導力向上を促進するため,生成AIを活用した研修モデルを開発し,評価を行うことを目的とする。具体的には,ICT活用研修において,生成AIを活用し,① 学習者に対する研修中の個別の支援を強化し,②双方向的な学びを深め,③一人一人のニーズに応じたコンテンツを提供するためのモデルを開発する。また,学習者の研修前後の状況について,質問紙調査における実証データを基に分析し,開発したモデルの評価を行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi