• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The effect of school social capital on the longitudinal mediating relationship between neurodevelopmental traits and bullying victimization.

Research Project

Project/Area Number 25K17132
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionHirosaki University

Principal Investigator

長田 真人  弘前大学, 医学研究科, 助教 (50964938)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywordsいじめ被害 / 神経発達症 / 学校支援資源 / 前向きコホート研究 / 児童思春期コミュニティサンプル
Outline of Research at the Start

本研究では,2025年から2027年の期間で,弘前市の全小中学校(50校)への心の健康調査を行う。調査方法は,毎年9月に,郵送式質問紙調査を行う。調査対象者は,弘前市の小中学校に所属する小学4年生から中学3年生の児童生徒とその保護者,約5,000組である。本研究から,神経発達症特性といじめ被害やいじめ再被害,その後の精神的健康との縦断的な関連に対する,学校の支援資源による抑制効果を明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi