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Consumer Evaluation of Organic Agricultural Products Using Experimental Approaches

Research Project

Project/Area Number 25K18312
Research Category

Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related
Research InstitutionNational Agriculture and Food Research Organization

Principal Investigator

大學 寛和  国立研究開発法人農業・食品産業技術総合研究機構, 本部, 研究員 (10982879)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords有機農産物 / 消費者評価 / 実験オークション
Outline of Research at the Start

環境保全やSDGsの流れを受けて,有機農業のような環境に配慮した生産活動が強く求められている。我が国においても有機農業の普及拡大は喫緊の課題であるが,遅々として進んでいない現状がある。この背景には消費者が有機農産物に割高感を感じて購買に至っておらず,市場が小規模なまま停滞している可能性が考えられる。しかし,消費者はどの程度の価格であれば実際に有機農産物を購入するのかよくわかっていない。そこで,本研究では,実験オークションとナッジを組み合わせた実験的アプローチによって,有機農産物に対する支払意思額の推計や,購買を促進する効果的な情報提供方法について検証する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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