Project/Area Number |
26249067
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Structural engineering/Earthquake engineering/Maintenance management engineering
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Research Institution | Kyoto University |
Principal Investigator |
Kiyono Junji 京都大学, 地球環境学堂, 教授 (00161597)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
宮島 昌克 金沢大学, 環境デザイン学系, 教授 (70143881)
鈴木 崇伸 東洋大学, 理工学部, 教授 (50256773)
酒井 久和 法政大学, デザイン工学部, 教授 (00360371)
野津 厚 国立研究開発法人港湾空港技術研究所, 地震防災研究領域, 領域長 (60371770)
飛田 哲男 京都大学, 防災研究所, 准教授 (00346058)
小野 祐輔 鳥取大学, 工学(系)研究科(研究院), 准教授 (00346082)
鍬田 泰子 神戸大学, 工学(系)研究科(研究院), 准教授 (50379335)
古川 愛子 京都大学, 地球環境学堂, 准教授 (00380585)
奥村 与志弘 京都大学, 地球環境学堂, 助教 (80514124)
チャラトパングン ブッダ 京都大学, 工学(系)研究科(研究院), 助教 (90750761)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
SUZUKI Takanobu 東洋大学, 理工学部, 教授 (50256773)
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Research Collaborator |
SAKAI Hisakazu 法政大学, デザイン工学部, 教授 (00360371)
NOZU Atsushi (独)港湾航空技術研究所, 地盤構造部, 主任研究官 (60371770)
TOBITA Tetsuo 関西大学, 工学部, 准教授 (00346058)
ONO Yusuke 鳥取大学, 工学部, 准教授 (00346082)
KUWATA Yasuko 神戸大学, 工学部, 准教授 (50379335)
FURUKAWA Aiko 京都大学, 地球環境学堂, 准教授 (00380585)
OKUMURA Yoshihiro 京都大学, 地球環境学堂, 助教 (80514124)
Bhuddarak Charatpangoon 京都大学, 工学研究科, 助教 (90750761)
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2017-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2016)
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Budget Amount *help |
¥31,590,000 (Direct Cost: ¥24,300,000、Indirect Cost: ¥7,290,000)
Fiscal Year 2016: ¥8,190,000 (Direct Cost: ¥6,300,000、Indirect Cost: ¥1,890,000)
Fiscal Year 2015: ¥9,360,000 (Direct Cost: ¥7,200,000、Indirect Cost: ¥2,160,000)
Fiscal Year 2014: ¥14,040,000 (Direct Cost: ¥10,800,000、Indirect Cost: ¥3,240,000)
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Keywords | 南海トラフの巨大地震 / 社会基盤施設 / 地震時安全性 / ライフライン / 入力地震動 / 耐震耐津波性能評価 / ネットワーク性能 / 構造的機能的役割 / 南海トラフの巨大地震津波 / 耐震・耐津波性能評価 / 耐震安全性 / 津波安全性 / 南海トラフ / 巨大地震津波 / インフラシステム / ネットワーク / 強震動 / 地震時安全性評価 / 地震対策 |
Outline of Final Research Achievements |
Characteristics of Nankai Trough Earthquake are a long predominant period, a long duration, attack of tsunami after the strong shaking and a extensive damage area. In this study, we make clear an aseismic safety level of infrastructure, structural and functional capacity of infrastructures for the social requirement and the countermeasures for preventing earthquake damage. We assessed an adequate input ground motion for the design of structures, and evaluated the earthquake and tsunami prevention strategies and countermeasures especially for lifeline systems such as railway, roadway, water, gas, electricity and various pipelines. In order to realize these issues and extend the applicability, we conducted numerical simulations by using such advanced simulation methods as FEM, DEM and SPH. Centrifuge experiments were also conducted to verify such computer simulation. The results obtained would be useful resources for soft and hard measures of mitigating earthquake and tsunami disasters.
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