A study on market response mechanism
Project/Area Number |
26285095
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
Sato Tadahiko 筑波大学, ビジネスサイエンス系, 教授 (40400626)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
照井 伸彦 東北大学, 経済学研究科, 教授 (50207495)
伴 正隆 筑波大学, ビジネスサイエンス系, 准教授 (50507754)
西尾 チヅル 筑波大学, ビジネスサイエンス系, 教授 (80241769)
ウィラワン ドニ・ダハナ 大阪大学, 経済学研究科, 教授 (90432426)
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥16,510,000 (Direct Cost: ¥12,700,000、Indirect Cost: ¥3,810,000)
Fiscal Year 2017: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2016: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2015: ¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2014: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
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Keywords | 市場反応 / マーケティング / ベイジアンモデリング / ビッグデータ / 消費者異質性 / 時間的異質性 / 構造異質性 / POP広告 / 感性評価 / アンケート調査 / 消費者態度 / 状態空間モデル / 並列計算 / 演繹 / 帰納 / MCMC / ID付POSデータ |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we aimed to clarify the consumers market response mechanism systematically. In this study, the problem was systematically clarified in the Bayesian modeling framework, and models applicable to the business field was developed. In this research group, 59 journal articles (30 with peer review) and 80 presentations of academic society etc. (15 of which were invited lectures) were given. A point worth mentioning as the research result is the point that clarified the occurrence mechanism of the market resdponse from the viewpoint of consumer heterogeneity and the viewpoint of temporal heterogeneity.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究では,「消費者の違いによる市場反応の違い」,「時間変動に基づく市場反応変化の違い」,「目的変数の違いによる同一変数の影響度の違い」,および「市場反応の構造異質性」を明らかにした点が貢献といえる.これらの点はマーケティング分野において本研究の学術的意義が存在する箇所であり,また提案した枠組みは実務マーケティングでも活用可能であり,社会的にも十分に意義深い研究になっている.
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Report
(6 results)
Research Products
(143 results)