Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
北澤 一利 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (00204884)
野村 卓 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (00507171)
中川 雅仁 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (10244683)
藤本 将人 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (10404229)
半澤 礼之 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (10569396)
小野 亮祐 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (10611189)
中西 紗織 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (20584163)
和地 輝仁 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (30337018)
廣田 健 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (30374755)
福江 良純 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (30710751)
倉賀野 志郎 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (40113667)
内山 隆 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (40389648)
境 智洋 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (40508537)
川前 あゆみ 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (50321237)
中村 太一 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (50333654)
黒川 友紀 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (50375375)
小渕 隆司 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (50457818)
安川 禎亮 北海道教育大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (50710753)
村山 昌央 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (60142775)
鎌田 浩子 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (60301959)
戸田 竜也 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (60352639)
中山 雅茂 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (60371150)
佐野 比呂己 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (60455699)
諫山 邦子 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (70167732)
酒井 多加志 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (70241403)
平岡 俊一 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (70567990)
森 健一郎 北海道教育大学, 教育学研究科(研究院), 准教授 (70710755)
越川 茂樹 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (80338433)
二宮 信一 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (80382555)
大森 享 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (80435990)
早勢 裕明 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (80611201)
木戸口 正宏 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (90405093)
中村 典生 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (70285758)
西村 聡 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (70634567)
土岐 圭佑 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (60759041)
大滝 孝治 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (90750422)
阿部 美穂子 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (70515907)
雲岡 梓 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (30732888)
津田 順二 北海道教育大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (50634565)
鴨川 太郎 北海道教育大学, 教育学部, 教授 (40535473)
菊野 雅之 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (90549213)
山本 悟 北海道教育大学, 教育学部, 講師 (80748822)
富田 俊明 北海道教育大学, 教育学部, 准教授 (60584208)
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Budget Amount *help |
¥7,800,000 (Direct Cost: ¥6,000,000、Indirect Cost: ¥1,800,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2014: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
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Outline of Final Research Achievements |
This results of research are to have clarified that a good plan of nature, the ability that is total such as an intellectual power, practice for the power to live not a method of the score acquisition in a narrow meaning or the posture to leave to learn for develops long-term scholastic ability and the general ability for a policy for the scholastic ability improvement. Even if the issue of scholastic ability of the child already catches it only with scholastic ability, the scholastic ability must arrest him in nature, the ability formation as the part of the power to live without seeing it. The general ability provides natural experience-based activity, society experience activity, life experience activity as well as the school education courses such as learning activity, classroom administration, living guidance, extracurricular activities consciously, and it becomes the big condition of the development I improve a lifestyle at the home, and to build the local human relations.
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