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Study on analytical system for service effects according to the customer type corresponding to a variety of data

Research Project

Project/Area Number 26330357
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Web informatics, Service informatics
Research InstitutionThe University of Electro-Communications

Principal Investigator

Tsubaki Michiko  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (20221418)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2019-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2018)
Budget Amount *help
¥4,810,000 (Direct Cost: ¥3,700,000、Indirect Cost: ¥1,110,000)
Fiscal Year 2018: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2015: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords経時的タイプ別サービス効果分析 / タイプを考慮したサービス・プロフィット・チェーン / 批判的思考スキルによるタイプ別分析 / 学修プロセスデータ分析 / 感情階層図によるプロセス設計 / 従業員によるサービス効果の異質性分析 / 販売方法ネットワーク分析によるタイプ分類 / 顧客・学習者の興味の異質性 / 英語学習のプロセスログデータ / 学習興味の特徴量 / Factorization Machines / 高大接続 / 都市施設・住宅情報・市民意識データの組み合わせ / 定住意識の地域差 / 階層一般化線形混合モデル / 従業員の売り方によるタイプ分類 / 顧客タイプ / 従業員タイプ / 学習者タイプ / 地域差 / ベイジアンネットワーク / 価値観タイプ / タイプ別サービス効果分析 / 顧客タイプと従業員タイプの組み合わせ分析 / 批判的思考力の育成分析 / 顧客購買行動ビッグデータ / 販売ネットワーク分析 / 時系列購買関連分析 / 顧客と従業員のマッチング / 従業員別価値観・能力分析 / サービスコミュニケーション / 英語4分野の関係分析 / 批判的思考スキルによるタイプ / 学習プロセスログデータ分析 / 感情階層図 / タイプ別教育・学習効果分析 / 教育コミュニケーション / 顧客・学習者の異質性 / 経時的サービス効果分析 / サービス・サイエンス / キャリア特性データと学業成績との関係
Outline of Final Research Achievements

The result of this study have been able to expand the analytical system for survice effects according to the customer type,based on the analytical objects, purposes, andvdata structure by adjustings it to the needs of the times, such as follows; 1)Expansion to repeated measures analysis, 2)Expansion to the type classification with the objective variables as well as explanatory variables,
3)Expansion to the effect analysis according to the hierarchical type, 4)Expansion to the service effect analysis according to not only the customer but also the employee type, 5)Expansion to the classification for the type based on the feelings effects to give the customers in the service process design, 6)Expansion to the service effect analysis according to the type based on large-scale data, 7)Expansion of objects for the analysis (customer purchasing data, employee data, learning, education data, carrier ability data, local data, and so on).

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

サービス分野の世界経済に占める割合が大きくなり,人々の価値観,ライフスタイルも多様化してきた。そのため,企業視点で顧客をセグメントするのではなく,顧客視点で顧客タイプ別にサービス効果を分析することが重要になってきているが,そのような分析を詳細に行うことは手間がかかるため,あまり行われていない。顧客視点での分析により,顧客はより自分の価値観やライフスタイルに適したサービスや製品を手に入れることができ,使用価値が高まる。ビッグデータ活用も重要な時代となり,本研究成果で、多様なデータに対応した顧客タイプ別サービス効果分析システムに様々な角度から拡張できたことは、学術的意義や社会的意義が非常に大きい。

Report

(6 results)
  • 2018 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2017 Research-status Report
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (45 results)

All 2019 2018 2017 2016 2015 2014 Other

All Journal Article (18 results) (of which Peer Reviewed: 17 results,  Open Access: 3 results) Presentation (25 results) (of which Int'l Joint Research: 7 results,  Invited: 1 results) Book (1 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] A Study on Analysing Speaking-pen Learning Log Data Considering Interests for Improvement of Primary School Children's English Ability2018

    • Author(s)
      Ogawara,W.,Tsubaki,M. and Nagamori,N.
    • Journal Title

      International Journal of Learning, Teaching and Educational Research

      Volume: 17 Issue: 1 Pages: 104-132

    • DOI

      10.26803/ijlter.17.1.7

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    • Author(s)
      椿美智子・渡部裕晃・八角千里・佐々木淳・佐藤晋太郎・中村雄太
    • Journal Title

      Studies in Regional Science

      Volume: 48 Issue: 1 Pages: 1-20

    • DOI

      10.2457/srs.48.1

    • NAID

      130007514223

    • ISSN
      0287-6256, 1880-6465
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    • Author(s)
      Miyamoto,Y. and Tsubaki,M.
    • Journal Title

      Journal of Advanced Management Science

      Volume: 6 Issue: 4 Pages: 190-196

    • DOI

      10.18178/joams.6.4.190-196

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  • [Journal Article] A Study on Type Classification of Employees and Sales Support Analysis based on Similarity of Sales-purchase Bayesian Network Structure2018

    • Author(s)
      Ogawara,W., Tsubaki,M. and Takashima,J.
    • Journal Title

      Journal of Advanced Mangement Science

      Volume: 6 Issue: 4 Pages: 182-189

    • DOI

      10.18178/joams.6.4.182-189

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    • Author(s)
      山路浩夫・椿美智子
    • Journal Title

      大学入試研究ジャーナル

      Volume: 28 Pages: 227-232

    • NAID

      40021518332

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    • Author(s)
      Miyamoto,Y. and Tsubaki,M.
    • Journal Title

      Journal of Management Studies

      Volume: 6 Issue: 2 Pages: 67-95

    • DOI

      10.17265/2328-2185/2018.02.001

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      地域学研究

      Volume: 47

    • NAID

      130007514223

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  • [Journal Article] A Study on Type Classification of Employees and Sales Support Analysis based on Similarity of Sales-purchase Bayesian Network Structure2018

    • Author(s)
      Ogawara,W., Tsubaki,M. and Takashima,J.
    • Journal Title

      Journal of Advanced Management Science

      Volume: 印刷中

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    • Author(s)
      山路浩夫・椿美智子
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      大学入試研究ジャーナル

      Volume: 28 Pages: 227-232

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      40021518332

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      山路浩夫・椿美智子・高谷真弓
    • Journal Title

      大学入試研究ジャーナル

      Volume: 27 Pages: 15-22

    • NAID

      40021181633

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    • Author(s)
      常田将寛、椿美智子
    • Journal Title

      日本教育工学会論文誌

      Volume: 39 Pages: 259-270

    • NAID

      130005139777

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      M. Tokida and M. Tsubaki
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      Educational Technology Research

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      130006895011

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      N.Shimazaki、Y. Nishi and M.Tsubaki
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      Serviceology for Smart Service System

      Volume: 3 Pages: 27-37

    • DOI

      10.1007/978-4-431-56074-6_4

    • ISBN
      9784431560722, 9784431560746
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      渡部裕晃,椿美智子
    • Journal Title

      経営情報学会誌

      Volume: 24 Pages: 231-238

    • NAID

      130005491436

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      椿美智子,権田駿,加藤直広,前田義裕
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      教育情報研究

      Volume: 31 Pages: 43-54

    • NAID

      110009989099

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      椿美智子、三宅貴也、富永倫彦、桐本哲郎、西村幸
    • Journal Title

      大学入試研究ジャーナル

      Volume: 25 Pages: 29-36

    • NAID

      40020402548

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      S. Kurosumi and M.Tsubaki
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      Volume: 4 Pages: 132-137

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      椿美智子・宮本侑弥・佐々木啓子・赤澤紀子・高橋裕子・渡邊あや
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    • Place of Presentation
      Malacca(Malaysia)
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      W. Ogawara, M. Tsubaki and N. Nagamori
    • Organizer
      International Conference on Education 2016
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      Malacca(Malaysia)
    • Year and Date
      2016-11-14
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  • [Presentation] A Study on the Promotion of Purchases Based on Analysing the Effect of the Service by Combination between Customers Type and Service Providers Type Using the Bayesian Network2016

    • Author(s)
      Y.Miyamoto and M.Tsubaki
    • Organizer
      International Social Sciences Academic Conference
    • Place of Presentation
      Malacca(Malaysia)
    • Year and Date
      2016-11-14
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      M. Tsubaki
    • Organizer
      The Irago Conference
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      The University of Electro-Communications(Tokyo)
    • Year and Date
      2016-11-01
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    • Organizer
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      立命館大学(大阪府)
    • Year and Date
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    • Organizer
      経営情報学会2016年秋季全国研究発表大会
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      立命館大学(大阪府)
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      2016-09-15
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      椿美智子
    • Total Pages
      250
    • Publisher
      オーム社
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      9784274221828
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  • [Remarks]

    • URL

      https://www.uec.ac.jp/research/activity/introduction/introduction21.html

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      2018 Annual Research Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2020-03-30  

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