Archive and Development of Software and Digital Tools for Foreign Language Education
Project/Area Number |
26370680
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Ritsumeikan University |
Principal Investigator |
KIMURA Syuhei 立命館大学, 生命科学部, 准教授 (20589709)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
大前 智美 大阪大学, サイバーメディアセンター, 特任研究員 (00379108)
楊 彩虹 神戸山手大学, 現代社会学部, 非常勤講師 (00725509)
難波 康治 大阪大学, 国際教育交流センター, 准教授 (30198402)
近藤 雪絵 立命館大学, 薬学部, 任期制講師 (30722251)
山本 勝巳 流通科学大学, 商学部, 准教授 (40249818)
神谷 健一 大阪工業大学, 知的財産学部, 講師 (50388352)
今尾 康裕 大阪大学, 言語文化研究科(言語文化専攻), 准教授 (50609378)
渡邉 ゆきこ 沖縄大学, 人文学部, 教授 (60320529)
紅粉 芳恵 関西大学, 東西学術研究所, 非常勤研究員 (60580040)
田原 憲和 立命館大学, 法学部, 准教授 (80464593)
氷野 善寛 関西大学, 東西学術研究所, ポストドクトラルフェロー (80512706)
清原 文代 大阪府立大学, 高等教育推進機構, 教授 (90305607)
後藤 一章 摂南大学, 外国語学部, 准教授 (90397662)
森 真幸 京都工芸繊維大学, 教育研究基盤機構系, 助教 (90528267)
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Research Collaborator |
IIYOSHI Toru 京都大学, 高等教育研究開発推進センター, 教授
TANAKA Yuya フリーランスエンジニア
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2017-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2016)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2014: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
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Keywords | 外国語教育 / 教育ICT / CALL / e-Learning / 教育のICT化 / タブレット端末 / iPad / Quizlet / ShowMe |
Outline of Final Research Achievements |
This research project initially aimed at gathering insights how to make use of ICT from educators and researchers in the field of language education and made them public by holding a conferenced, named FLExICT Conference, in the summer of 2016. The conference had nearly 100 participants and most of them answered via the questionnaire that they hoped for the conference to be held in the future. Therefore, we believe that this research project has shown a meaningful result that implementation of ICT in language education is an appealing theme today, taking into consideration how dramatically information technology and related devices strengthen their presence in today's language education. One of our members will be a principal investigator of a Kaken project starting in 2017 which intends to hold a conference to follow our FLExICT Conference.
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Report
(4 results)
Research Products
(15 results)