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PB Strategy for Safety and Wealth: A Cross-Cultural Study of UK, US, and Japan

Research Project

Project/Area Number 26380583
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionKansai University

Principal Investigator

SUYAMA KEISUKE  関西大学, 商学部, 教授 (40154629)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2016: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2015: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
KeywordsPB / NB / 食の安心と豊かさ / ブランド戦略 / コミュニティ / 日英米比較 / 小売店舗 / コミュニケーション / 日米欧
Outline of Final Research Achievements

Recently, Private Brand (PB) products which are developed and provided by retailer not by manufacturer (National Brand: NB), have been growing in the world. But PB growth has a variety. PB share is higher in Europe than in America and Asia. The aim of this research is investigation of the reason why PB share is different in these three areas.
So I researched consumer buying behavior and PB/NB loyalty structures in UK, US, and Japan from the viewpoint of safety and wealth, Cross-Culture, channel structure, retail store, and company image. Research gave some new findings; (1) There is a relation among product, store, and company, (2) Brand community is necessary for the building brand loyalty, (3) local-oriented products or services are strong point of PB.

Report

(4 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2017 2016 2015 2014

All Presentation (5 results) (of which Invited: 2 results) Book (5 results)

  • [Presentation] CRM構築に向けた新たなブランド・コミュニケーション課題-アイデンティティ、イメージとSNS-2017

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      第43回日本ダイレクトマーケティング学会 DMフォーラム
    • Place of Presentation
      エッサム神田ホール(東京都)
    • Year and Date
      2017-02-23
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 解題報告:地方創生&観光とブランド構築の課題2016

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      一般社団法人ブランド戦略所東京第九回フォーラム
    • Place of Presentation
      関西大学東京センター(東京都)
    • Year and Date
      2016-11-18
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 解題報告:閉塞状況とコモディティ化を脱却する脱却するためのイノベーションの意義と役割2016

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      一般社団法人ブランド戦略所東京第八回フォーラム
    • Place of Presentation
      関西大学東京センター(東京都)
    • Year and Date
      2016-06-14
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 食品マーケティングとブランド戦略-近年における若干のトピックスと強いブランドの構築-2016

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      日本調理食品研究会平成28年度 年次大会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場(大阪府)
    • Year and Date
      2016-05-27
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Invited
  • [Presentation] 通信販売におけるロイヤルティ・プログラムの効果へのコメント2015

    • Author(s)
      陶山計介
    • Organizer
      日本ダイレクトマーケティング学会
    • Place of Presentation
      関西大学東京センター
    • Year and Date
      2015-05-16
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Book] よくわかる現代マーケティング2017

    • Author(s)
      陶山計介(共著)
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Book] プライベートブランド最新動向20152015

    • Author(s)
      陶山計介
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      一般社団法人ブランド戦略研究所
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Book] 広告コミュニケーション研究ハンドブック2015

    • Author(s)
      陶山計介
    • Total Pages
      438
    • Publisher
      有斐閣
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Book] プライベートブランド最新動向20152015

    • Author(s)
      陶山計介
    • Total Pages
      161
    • Publisher
      ブランド戦略研究所
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Book] ブランド戦略全書2014

    • Author(s)
      陶山計介・田中洋他
    • Total Pages
      302
    • Publisher
      有斐閣
    • Related Report
      2014 Research-status Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2018-03-22  

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