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Fundamental studies of the local character development from viewpoint of the regional brand value formation

Research Project

Project/Area Number 26570027
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Tourism Studies
Research InstitutionOsaka Prefecture University

Principal Investigator

Araki Nagateru  大阪府立大学, 人間社会システム科学研究科, 教授 (50214789)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2016: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2015: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsご当地キャラクター / 地域ブランド / 地域ブランド価値 / パーソナリティ・イメージ / イメージ調査
Outline of Final Research Achievements

Assuming that the local character is one of the tools that can contribute to the regional brand value development in the area, we analyze the relationship between the attribute of the character and the regional brand value, which will be the guideline for developing local characters. The main results are as follows. (1)It is assumed that a character can be identified by a personality image which is perceived at the time of contact with a character and then the five constructs such as Brightness, Infantile, Conscientiousness (R), Openness, and Extraversion are elements constituting the attribute. (2) Among these elements, the four constructs of Brightness, Infantile, negative Conscientiousness (R) and Extraversion are mediated by favorable attitudes towards local characters, and significantly related to the regional brand value.

Report

(4 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2017 2016 2015

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results,  Acknowledgement Compliant: 1 results) Presentation (6 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] ご当地キャラクターの特徴量としてのパーソナリティ・イメージ2015

    • Author(s)
      荒木長照
    • Journal Title

      経済研究

      Volume: 60 Pages: 1-20

    • NAID

      120006719728

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Presentation] ご当地キャラクターと地域ブランド2017

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      2016年度南山大学消費者行動ワ-クショップ
    • Place of Presentation
      南山大学
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] ご当地キャラクターと地域ブランド価値2017

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第8回コンテンツ&キャラクター・マーケティング研究部会
    • Place of Presentation
      株式会社アサツー ディ・ケイ(東京都港区)
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] ご当地のキャラクターと地域ブランドの価値2016

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会コンテンツ&キャラクター・マーケティング研究部会
    • Place of Presentation
      株式会社ADK(東京都港区)
    • Year and Date
      2016-03-16
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] ご当地のキャラクターと地域ブランドの価値2016

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第99 回研究大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] ご当地キャラクター開発のための特徴量の抽出2015

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学(大阪府堺市)
    • Year and Date
      2015-06-13
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] ご当地キャラクター開発のための特徴量の抽出2015

    • Author(s)
      荒木長照
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第2回コンテンツ&キャラクター研究部会
    • Place of Presentation
      株式会社アサツー ディ・ケイ本社13階会議室,東京都港区虎ノ門
    • Year and Date
      2015-03-25
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Book] 地域活性化のための観光みやげマーケティング‐熊本のケーススタディ‐2017

    • Author(s)
      荒木長照、辻本法子、田口順等、朝田康禎
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      大阪公立大学共同出版会
    • Related Report
      2016 Annual Research Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2018-03-22  

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