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Consumers' Perceived Brand Authenticity: Scale Development and Its Application to Advertisement

Research Project

Project/Area Number 26590077
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionKobe Yamate University (2015-2016)
Kobe Shukugawa Gakuin University (2014)

Principal Investigator

TANAKA Shoji  神戸山手大学, 現代社会学部, 講師 (70704922)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 高橋 広行  同志社大学, 商学部, 准教授 (00580325)
Project Period (FY) 2014-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2015: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords本物感 / カテゴリー / ブランド
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this research is to extract the elements of consumers’ perceived brand authenticity and to develop the scale according to its elements. This study also provides a way of brand management that incorporates a new viewpoint of brand authenticity while using elements obtained as a result of scale development. Specifically, we explain the following three findings. First, we developed a scale of elements to measure brand authenticity. Then, we applied it to advertisement expression while classifying the resulting elements. Finally, we proposed brand management based on the process of forming brand authenticity.

Report

(4 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2017 2016 2015

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Acknowledgement Compliant: 3 results) Presentation (7 results)

  • [Journal Article] 「ブランドの本物感を構成する要素の精緻化と類型化」2017

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第51巻 Pages: 26-33

    • NAID

      40021167163

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 「ブランドの「本物感」を構成する要素の測定」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Journal Title

      『流通研究』(レター論文特集号)

      Volume: 第19巻 Pages: 39-52

    • NAID

      130005679770

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 「本物感の知識ネットワーク構造の検討」2015

    • Author(s)
      田中祥司、髙橋広行
    • Journal Title

      『日経広告研究所報』

      Volume: 第49巻 Pages: 2-9

    • NAID

      40020670789

    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Acknowledgement Compliant
  • [Presentation] 「ブランドの本物感の形成プロセス -M-GTAを用いた分析を通じて-」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 「ブランドの本物感-構成要素の類型とカテゴリー傾向」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会第5回マーケティングカンファレンス2016
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 「ブランドの本物感尺度開発と構造化の検討」2016

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第52回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 「『本物感』構成要素の探求-消費者の知識ネットワーク構造を用いながら-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-11-29
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 「ブランドの本物感の研究」2015

    • Author(s)
      田中祥司
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第51回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      小樽商科大学
    • Year and Date
      2015-11-07
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 「ファッション製品の本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-」2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2015年度年次大会
    • Place of Presentation
      信州大学
    • Year and Date
      2015-06-27
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] ブランドの本物感の研究-尺度開発に向けた探索的研究-2015

    • Author(s)
      田中祥司・髙橋広行
    • Organizer
      日本商業学会 関西部会5月例会
    • Place of Presentation
      大阪市立大学文化交流センター
    • Year and Date
      2015-05-15
    • Related Report
      2014 Research-status Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2018-03-22  

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