• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Possibility for Promoting Adult Students Learning in Higher Education

Research Project

Project/Area Number 26590189
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Education
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

Natsume Tatsuya  名古屋大学, 高等教育研究センター, 教授 (10281859)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 中井 俊樹  愛媛大学, 教育・学生支援機構, 教授 (30303598)
澤野 由紀子  聖心女子大学, 文学部, 教授 (40280515)
Project Period (FY) 2014-04-01 – 2017-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2016)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords社会人の学び直し / 高等教育 / 継続教育 / 継続高等教育 / 生涯学習 / 成人学習 / 学習支援 / 国際比較 / 公開講座 / 生涯キャリアガイダンス / 社会人学び直し / 大学院教育
Outline of Final Research Achievements

This study aims at 1)investigate outline and some characteristics of system and policy for promoting adult learning in higher education institutions.

Report

(4 results)
  • 2016 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2017 2016 2015 2014

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 3 results,  Open Access: 3 results) Presentation (3 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] フランスにおける社会人向け継続教育-その阻害要因と克服策2017

    • Author(s)
      夏目達也
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 第17号 Pages: 139-160

    • Related Report
      2016 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] フランスの大学における学生のキャリア形成・就職の支援2016

    • Author(s)
      夏目達也
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 第16号 Pages: 111-132

    • NAID

      120005732954

    • Related Report
      2015 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] イギリスの大学における 生涯キャリアガイダンス政策の展開2015

    • Author(s)
      夏目達也
    • Journal Title

      名古屋高等教育研究

      Volume: 第15号 Pages: 117-138

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Presentation] フランスの大学における継続教育2016

    • Author(s)
      夏目達也
    • Organizer
      日本産業教育学会
    • Place of Presentation
      工学院大学
    • Year and Date
      2016-10-21
    • Related Report
      2016 Annual Research Report
  • [Presentation] 高等教育機関における社会人の学び直し促進・支援-日・英・仏・スウェーデンの比較研究-2015

    • Author(s)
      夏目達也、澤野由紀子、篠原康正
    • Organizer
      日本比較教育学会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学
    • Year and Date
      2015-06-12
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] フランスにおける生涯キャリアガイダンス政策の展開2014

    • Author(s)
      夏目達也
    • Organizer
      フランス教育学会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2014-09-06 – 2014-09-07
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Book] The Role of Higher Education in Promoting Lifelong Learning2015

    • Author(s)
      Jin Yang, Chripa Schneller and Stephen Roche
    • Total Pages
      199
    • Publisher
      UNESCO Institute for Lifelong Learning
    • Related Report
      2015 Research-status Report

URL: 

Published: 2014-04-04   Modified: 2018-03-22  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi