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Toward the Elaboration of the Theoretical Framework of Variety Seeking of High Product Involvement

Research Project

Project/Area Number 26780238
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionAsia University

Principal Investigator

Nishihara Akihiro  亜細亜大学, 経営学部, 准教授 (10634272)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords製品関与 / バラエティ・シーキング / 探索行動 / 消費者関与 / 情報探索 / ブランド・スイッチング / 関与
Outline of Final Research Achievements

This research aims to building a theoretical framework of variety seeking of high product involvement, and to refine that. As results of research, I show a conceptual model of variety seeking of high product involvement as exploratory behavior. The need to capture variety seeding as exploratory behavior was presented in the context of not only traditional brand switching (purchasing) but also continuous search (ongoing information search).

Report

(5 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (11 results)

All 2018 2017 2016 2015

All Journal Article (3 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (8 results)

  • [Journal Article] 時間軸とThird Partyを組み込んだブランド・インキュベータ・コミュニケーション・モデルの構築と分析2018

    • Author(s)
      鈴木和宏・和田充夫・新倉貴士・西原彰宏・圓丸哲麻
    • Journal Title

      平成29年度第51次助成報告書(助成研究論文)

      Pages: 1-220

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Journal Article] (抄訳)カタスマージャーニーを通じた顧客経験の理解2017

    • Author(s)
      奥谷孝司・西原彰宏・太宰潮
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第37巻2号124 Pages: 112-127

    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Journal Article] 消費者関与の概念的整理に向けて-社会心理学における関与概念の整理-2015

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Journal Title

      関西学院商学研究

      Volume: 69 Pages: 1-14

    • NAID

      120005593863

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Open Access
  • [Presentation] ID-POSデータを用いた高製品関与型バラエティ・シーキングに関する一考察2017

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会関東部会4月研究会 テーマセッション(消費者行動)
    • Place of Presentation
      法政大学(東京都千代田区)
    • Year and Date
      2017-04-05
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] オムニチャネル戦略がもたらす消費者経験~探索的な消費者調査を踏まえて~2017

    • Author(s)
      太宰潮・奥谷孝司・西原彰宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] コミュニケーション・テクノロジーの変化と消費者行動2017

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 小売環境下におけるモバイルアプリと消費者行動2017

    • Author(s)
      新倉貴士・池尾恭一・西原彰宏
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] ロイヤルティ構造のモデル開発に向けて:日本リテンション・マーケティング協会との共同研究報告2017

    • Author(s)
      西原彰宏・新倉貴士
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] ID-POSデータを用いた高製品関与型バラエティ・シーキングに関する一考察2017

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会 関東部会4月研究会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 関与研究における高関与行動に関する考察2016

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会第66回全国研究大会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学(千葉県市川市)
    • Year and Date
      2016-06-05
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 関与研究における高関与行動に関する考察2016

    • Author(s)
      西原彰宏
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      千葉商科大学
    • Year and Date
      2016-06-05
    • Related Report
      2015 Research-status Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2019-03-29  

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