Rethinking Sustainability Marketing
Project/Area Number |
26780245
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Nakamura Gakuen College |
Principal Investigator |
Myojin Mie 中村学園大学, 流通科学部, 准教授 (60461480)
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2016: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2015: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2014: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
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Keywords | サステイナビリティ・マーケティング / サスサスティナビリティ・マーケティング / 持続可能性 / 社会共生 / 企業の社会的責任 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, a review of research and practice of sustainability marketing was conducted. Pioneering case studies such as Toyota's Prius revealed the process of market creation beyond adaptation to regulation. It was a process of creating new needs that were not yet fulfilled in society, rather than adaptation to the specific interested consumers that are premised in conventional research.The possibility of development of sustainability marketing is considered not to assume specific social issues and consumer needs, but to introduce a perspective of creating new needs.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
社会課題の解決を目指すマーケティング研究や実践は1970年代から試みられ、広く普及しなかったが、いくつかの成功事例がある。それらの考察をしたところ、それまで発想になかったような新しい製品・サービスであることが分かった。 サステイナビリティ・マーケティングの一つの可能性は消費者の声に応えたり規制に適応したりすることであるが、もう一つの可能性は、これまで誰も発想しなかった新たな社会課題の解決策を提案することにあり、むしろ消費者や行政との関わりの中で、新しい生活習慣や規制の構築を支援することであると示唆された。
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Report
(6 results)
Research Products
(9 results)