• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Comparative Study on Participation of Silent Majority in School Management by Local Communyty Participating

Research Project

Project/Area Number 26780464
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Education
Research InstitutionHeian Jogakuin(St.Agnes')University (2016-2017)
Kyoto Seibo College (2014-2015)

Principal Investigator

Hirasaka Miho  平安女学院大学, 子ども教育学部, 助教 (80638180)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2015: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsコミュニティ・スクール / 学校運営協議会 / スコットランドの教育 / 地域と共にある学校 / 保護者、地域住民の学校参加 / スコットランド / Parent Council / 親の学校参加 / 地域の学校参加 / 学校経営
Outline of Final Research Achievements

Domestic surveys point out that rather than just school reforms, measures to improve regional potential are also necessary to enable the mechanism for parents and local residents other than those who are school management council members to actively take part in school events at community schools.
Furthermore, a survey in scotland clarifies the importance of planning and implementing support and training programs from the perspective of the parents in order to raise their awareness and expand the breadth of participation.

Report

(5 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (6 results)

All 2018 2017 2016 2015

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Open Access: 1 results,  Acknowledgement Compliant: 1 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 「チーム学校」の研究動向と今後の研究への提言2017

    • Author(s)
      谷川至孝、鈴木麻里子、平阪美穂
    • Journal Title

      教育行財政研究

      Volume: 44 Pages: 71-81

    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Journal Article] コミュニティ・スクールへの支援のあり方について ―スコットランドの保護者協議会を事例にして2016

    • Author(s)
      平阪美穂
    • Journal Title

      日英教育研究フォーラム

      Volume: 20 Pages: 165-176

    • Related Report
      2016 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Presentation] スコットランドにおける保護者の学校運営参加への支援 -Scottish Parent Teacher Councilの取り組みに着目して2015

    • Author(s)
      平阪美穂
    • Organizer
      日英教育学会第24回大会
    • Place of Presentation
      専修大学生田キャンパス
    • Year and Date
      2015-09-06
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] スコットランドにおける保護者協議会への支援2015

    • Author(s)
      平阪美穂
    • Organizer
      関西教育行政学会6月例会
    • Place of Presentation
      神戸大学 鶴甲第2キャンパス
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Book] 日本の教育制度と教育行政(英語版)2018

    • Author(s)
      関西教育行政学会編
    • Total Pages
      248
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Book] 新訂・学校教育の原理[Ⅱ]教職論・保育者論・教育思想・世界の幼児教育2017

    • Author(s)
      君島茂・齋藤久美子・門谷真希・平阪美穂・金子眞理・新谷龍太朗
    • Total Pages
      170
    • Publisher
      山学出版
    • Related Report
      2017 Annual Research Report

URL: 

Published: 2014-04-04   Modified: 2019-03-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi