2019 Fiscal Year Final Research Report
A study of organizing models of store visiting and in-store purchasing behavior.
Project/Area Number |
15K03722
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Chiba University |
Principal Investigator |
Sato Eisaku 千葉大学, 大学院社会科学研究院, 教授 (10366940)
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | 購買行動モデル / 来店間隔モデル / カテゴリ購買生起モデル / 品揃え |
Outline of Final Research Achievements |
This study was conducted in order to enhance models of store visiting and in-store purchasing behavior that are relatively sparse and improve understanding of the purchase behavior process. Specifically, a store visiting model and a purchase incidence model were enhanced so that the consumer’s heterogeneity can be considered in those models. Additionally, an integrated purchase behavior model that incorporates variables relating to in-store assortment changes were proposed through this study.
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Free Research Field |
商学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究において提案し実証研究を行った一連の購買行動モデルである,来店間隔モデル,カテゴリ購買生起モデル,ならびにそれらの統合モデルは,小売店の施策が来店行動や店舗内購買行動などの消費者の購買行動プロセスの異なる段階に対して与える影響を評価可能とするものとなっている。またさらにそのような影響の消費者間異質性も考慮可能となっている。本件研究の成果を利用することで,来店行動や店舗内購買行動に対する品揃え施策の影響の分析が可能となり,消費者間異質性を考慮した店舗施策立案に応用することが可能である。
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