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2019 Fiscal Year Final Research Report

International research of social media as a global brand community

Research Project

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Project/Area Number 15K03728
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionTokyo Metropolitan University

Principal Investigator

Mizukoshi Kosuke  首都大学東京, 経営学研究科, 教授 (60404951)

Project Period (FY) 2015-04-01 – 2020-03-31
Keywordsブランドコミュニティ / ソーシャルメディア / マーケティング / ソーシャルメディア ・マーケティング
Outline of Final Research Achievements

The research focused on social media and conducted international research from the global brand community perspective. Previous brand community studies have considered activities to maintain these communities. As results of the analysis, social engagement is also occurring in social media, and differentiation and stratification are seen instead of a single community.

Free Research Field

マーケティング

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究は、第一にソーシャルメディアという新しいメディアにおいてもブランドコミュニティ研究の知見を応用することができることを示した。第二に、ソーシャルメディア上のブランドコミュニティにおいても、旧来と同様のコミュニティの維持活動が生じることを示すとともに、こうした活動が単一のグローバルコミュニティの形成を困難にすることも示した。
このことは、実務的にも、ソーシャルメディア活用の方針を提示するとともに、戦略的なコミュニティ維持活動の具体的な方策を提示する。

URL: 

Published: 2021-02-19  

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