• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2018 Fiscal Year Final Research Report

Brand Relationship Strategies and Consumer Responses

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 15K03731
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionAoyama Gakuin University

Principal Investigator

Kubota Yukihiko  青山学院大学, 経営学部, 教授 (10340184)

Project Period (FY) 2015-04-01 – 2019-03-31
Keywordsブランド / リレーションシップ / 自己 / 愛着 / プロパティー / パートナーシップ / 関係性 / マーケティング
Outline of Final Research Achievements

In this project, we conducted activities to clarify how does companies brand relationship strategy affect consumers. Specifically, by clarifying what kind of brand experience consumers will have to feel the psychological connection between their self and the brand, we aimed to establish a framework that is the basis of the brand-relationship strategy.
By combining literature research, interviews, surveys, we published three papers titled “The Property-Partner Model of Brand Relationships”, “Self-Brand Connections”, and “Some Aspects of Self-Brand Connections”.

Free Research Field

マーケティング

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究は、マーケティング領域において研究者ならびに実務家に高い関心を抱かれているブランド・リレーションシップについて取り組んだものである。ブランド・リレーションシップ研究は2010年以降、数多く見られるようになったが、本研究のようにマーケティング戦略の基盤となることを目指して行われたものは少ない。また日本ではブランド・リレーションシップ研究そのものが少ない。このような現状と照らし合わせると、本研究は学術的にも実務的に貴重なものだと考えられる。

URL: 

Published: 2020-03-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi