2018 Fiscal Year Final Research Report
Research on Consumer Innovation Adoption in ICT Environment: Based on Innovator
Project/Area Number |
15K03748
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Nagoya University of Commerce & Business |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Keywords | イノベーション / 新製品 / 採用 / 普及 / イノベーティブネス / インフルエンシャルネス / レビュワー |
Outline of Final Research Achievements |
Recently, it has been pointed out that in addition to innovative consumers, the importance of influencers (energetic influencing consumers) is essential for the spread of new products. An organic influencer is defined as a top-ranked in the sense that he/she has naturally gained a lot of purchasing and usage experience and was educated by the company side. Contrary to the scale creation based on the theoretical construct, we propose a simple scale creation method (backward scale) to extract the existing top rank equivalent, which the company wants to use. Furthermore, using this, we proposed a model to obtain the highest ranked reviewers only with data collected on this scale before big data was stored. Contribution of this research based on consumer behavior reason is valuable.
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Free Research Field |
新製品の普及論
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
学術的には、正統派には俄には受け入れ難い模様である。彼らは、理論的構成概念を作り、それに沿った複数の項目を作って、5件法などのリカートスケールでの評価ポイントの和をスケールとし、信頼性や妥当性検査を経て完成とする。ところがビジネスはもっと精度の良いものを望んでいることも事実である。そうした社会的ニーズに対応して、ビジネスが特定の消費者(楽天市場のレビュアー番付者)を指定して、この消費者を特定すべく、公刊のインフルエンサー、マーケットメイブンなどのスケール項目をバラシて番付ランクと相関の最も高い項目の上位10項目程度でスケールを作る。正に後方スケール (Backward Scale)である。
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