• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

Products Report

課題非従事行動への対処法に関する学部教育と初任・若手期OJTとの連携に関する研究

Research Project

Project/Area Number 15K04213
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Education
Research InstitutionTokyo Gakugei University

Principal Investigator

YAMADA Masahiko  東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (30254444)

Project Period (FY) 2015-04-01 – 2018-03-31
  • Research Products

    (2 results)

All 2018

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results) Presentation (1 results)

  • [Journal Article] 課題非従事行動への対処法を習得する過程に関する東京都内公立小中学校への質問紙調査-初任・若手期の位置づけを中心に-2018

    • Author(s)
      山田雅彦
    • Journal Title

      教育学研究年報

      Volume: 37 Pages: 13-26

    • Open Access
  • [Presentation] 正解を定めない観察が教員養成課程における授業観察に及ぼす効果2018

    • Author(s)
      山田雅彦
    • Organizer
      日本学校教育学会 第33回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都・小金井市)
    • Year and Date
      2018-08-04

URL: 

Published: 2019-02-27  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi