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2019 Fiscal Year Final Research Report

analysis of players' thinking process of werewolf game

Research Project

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Project/Area Number 16H02928
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Entertainment and game informatics 1
Research InstitutionFuture University-Hakodate

Principal Investigator

MATSUBARA HITOSHI  公立はこだて未来大学, システム情報科学部, 教授 (50325883)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 大澤 博隆  筑波大学, システム情報系, 助教 (10589641)
棟方 渚  京都産業大学, 情報理工学部, 准教授 (30552351)
伊藤 毅志  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 准教授 (40262373)
片上 大輔  東京工芸大学, 工学部, 教授 (90345372)
Project Period (FY) 2016-04-01 – 2020-03-31
Keywords情報処理モデル / 熟達者 / 生体信号
Outline of Final Research Achievements

In our research we have got biological signals, visual information, protocols so on of werewolf human players and have analysed them with game records. We have a idea how human players play werewolf. And we have shown the difference between strong players and weak players. We have shown how the data change when human players become stronger. We have got information processing model of werewolf human player but we cannot evaluate it because of COVID-19.

Free Research Field

人工知能

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

人狼はこれまでにコンピュータが人間よりも強くなったチェス、将棋、囲碁などと異なり、不完全情報、非対称、コミュニケーションという特徴を持っており、現実により近いゲームとしていい研究対象になっている。人狼の強いプログラムを作るためにも人間が、特に強い人間がどのように考えて人狼をプレイしているかを知ることは価値がある。本研究はその第一歩として位置づけることができる。

URL: 

Published: 2021-02-19  

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