2019 Fiscal Year Final Research Report
Research on Regional Characteristics of Tourism Market by Spatial Statistics and Advancement of Geographical Information
Project/Area Number |
16K02071
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Tourism Studies
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Research Institution | Wakayama University |
Principal Investigator |
Oi Tatsuo 和歌山大学, 観光学部, 教授 (10367881)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | 空間統計学 / 地理情報 / 観光市場 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this research is to analyze the geographical information of tourism market by spatial statistics, make useful analytical procedures for establishment and evaluation of tourism policy and provide some effective knowledge for regional tourism promotion and marketing. The research results include to empirically examine data on geographical information system and microdata on some statistical surveys, visualize actual conditions of seasonal fluctuation of inbound tourism demand in Osaka city, and clarify the magnitude of seasonal dispersion of business sales and users.
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Free Research Field |
観光統計
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
観光学研究の発展において統計データの存在は必要不可欠である。しかしながら長年にわたって,観光分野における統計情報は貧弱な状態にあることが指摘されてきた。最近では,ビッグデータを使用した分析はICTの発展と伴って増加傾向にあるものの,このようなビッグデータを活用した分析結果の多くがまだまだ発展途上である。本研究ではビッグデータ時代における観光学研究の実証分析手法を開発することに学術的意義が存在している。
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