• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2019 Fiscal Year Final Research Report

Teachers' Training Curriculum Development for Teaching English in English

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 16K02840
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Foreign language education
Research InstitutionSaga University

Principal Investigator

Hayase Hironori  佐賀大学, 教育学部, 教授 (70173052)

Project Period (FY) 2016-04-01 – 2020-03-31
Keywords英語は英語で / CLIL / 教材開発能力 / グローバル人材教育
Outline of Final Research Achievements

This project aims to create a new university English training curriculum through which students can acquire necessary skills to teach English in English at elementary/junior-high/high schools, where English should be taught in English. The project expects to cultivate the following four skills:1) English skills good enough to teach English as a facilitator in an interactive way, 2) Skills to create effective teaching materials to encourage students to communicate actively in English, 3)Skills to evaluate students' communication abilities, 4)Students' global viewpoints.

Free Research Field

英語教育

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

英語の授業は、学習指導要領によって、高等学校に加え、さらに中学校でも、「原則、英語で授業をすること」となった。その要請に応えるためには、教員養成大学において、しっかりとそのための能力を身につけさせる必要がある。本研究では、授業カリキュラムの中に、そのための具体的な指導や活動を組み込むことで、将来「英語の授業は英語で」展開できる教員を育成することを目的としている。本研究は、英語の教員養成の改革、さらには、現場の英語教育の発展に寄与する。

URL: 

Published: 2021-02-19  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi