2018 Fiscal Year Final Research Report
Perceived complexity of product customization and recommendation
Project/Area Number |
16K03940
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Keio University |
Principal Investigator |
ONO Akinori 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授 (20296742)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Keywords | カスタマイゼーション・システム / レコメンデーション |
Outline of Final Research Achievements |
Whereas expert consumers are willing to order a customized product among a wide variety of choices, novices are likely to feel it difficult to order the best product. It has been called ‘mass confusion’ caused by mass customization. Recently, firms try to solve the problem by product recommendation. Previous research on this topic has claimed that any recommendation systems result in customer satisfaction. In contrast, this research found better system in which the firm change a series of recommended products based on product attributes chosen by each customer in every step of the customization process.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
近年の技術革新を背景にして開発されてきたカスタマイゼーション・システムには、大量生産された既製品では満たされないニーズを満たす潜在性があるものの、オーダーに慣れていない顧客にとっては、かえって厄介である。そこで登場するのが企業による製品推奨であるが、これに関する既存研究は世界的にみて希少であり知見も乏しい。本研究は、推奨方法の最適化に関する理論と実証を実施することによって、最先端のカスタマイゼーション・システムの構築と、それに伴うより良い顧客満足の創造に貢献した。
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