2018 Fiscal Year Final Research Report
Research on the Effort of Japanese and European fashion Companies to use Innovative Diversification Strategy.
Project/Area Number |
16K03967
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Hannan University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Keywords | ビジネスモデル / ファッション / 多角化 / ブランド / マーケティング |
Outline of Final Research Achievements |
This research focuses on the effort of Japanese and European fashion companies to develop “Innovative Diversification Strategy” by expanding business in order to adapt to the people’s changing life styles. The important factors turned out to be horizontal and strategic cooperations between companies that are not in the same industry. Also, “Innovative Diversification Strategy” includes five patters (1) To diversify to add extra values to make a good use of the main business brand (2) To diversify business via horizontal cooperation with designers (3) To expectedly diversify by dividing up departments (4) Diversify to strengthen company (5) To diversify by creating a new market by collaborating with companies that are in the same fashion industry.
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Free Research Field |
社会科学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
学術的意義は,ファッション企業の多角化による新規市場参入には,資本力に依存するM&A(企業買収や提携)中心の戦略を採用するのではなく,自社のブランド価値の確認と活用によって,新規市場の創造をめざす新たな5つのパターンの重要性を明示化したことである。また,「ものづくり」の専門特化型企業との水平的提携ネットワークの構築が成功の鍵であることを導き出した。今後,顧客ニーズに適応する異業種企業間のパートナーシップと協業事業体が進展し,イノベーションといえる新たな市場が生まれる可能性も考えられるであろう。さらに,専門特化型企業の存在価値を明らかにしたことは,多角化の在り方へ示唆を与えることになる。
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