2019 Fiscal Year Final Research Report
Metaphor, symbol, scale development in Infant age
Project/Area Number |
16K04533
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Education
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Research Institution | Saitama University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
立川 泰史 東京家政学院大学, 現代生活学部, 准教授 (10735418)
木村 美奈子 名城大学, その他部局等, 准教授 (50457917)
松村 暢隆 関西大学, 文学部, 教授 (70157353)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | ミニチュア / 二重表象 / MI理論 / メタファー思考 / 空間認識知能 / 2E教育 / ハワード・ガードナー / プロジェクト・ゼロ |
Outline of Final Research Achievements |
Representation is the ability to recall something or an idea that does not exist "here" while being "here". In early childhood (2 to 3 years old)development. Metaphor, symbol, scale development in Infant age. This study included provide an overview of how child making the world using "dual reprensentation " and humans' preference for miniature, and go on to discuss reprensentation and scale understanding, Metaphor, symbol through play in early childhood.
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Free Research Field |
芸術と認知 幼児表現
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
ヴィジュアル・メタファーの概念イメージは、生活経験・感性的材料として起動する傾向が高く形や色だけでなく速度や方向など比喩的な運動の行為で認められた。比喩的な概念は認識以上に「らしく」実感させている認識で体系化されやすい。シンボルの理解にはシンボルを作る媒体の理解が要因となる。概念・図像イメージの間を行き来するモデルが想定され子どもはMI知能の領域ごとにシンボルの表象性は個々のシンボルについて個別に学習の明確化を解明した。
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