• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2019 Fiscal Year Final Research Report

Teaching and Representing Minority Issues in the Curricula: A Comparative Study of Japan, the United States and the United Kingdom

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 16K04621
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Sociology of education
Research InstitutionInternational Christian University

Principal Investigator

Bondy Christopher  国際基督教大学, 教養学部, 上級准教授 (10634032)

Project Period (FY) 2016-04-01 – 2020-03-31
Keywordsminority issues / education / ideology / sociology of education
Outline of Final Research Achievements

I am continuing to analyze the materials that I have gathered, both textual and interview based. In 2019 I presented some of these findings at two different academic conferences: The European Association of Japanese Studies Conference held at Tsukuba University, and the 異文化間教育学会 held at Meiji University. I also have a manuscript draft that I am preparing for submission to the Intercultural Education Journal.

Free Research Field

マイノリティ教育、比較教育

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

このプロジェクトはいくつかの理由で重要です。 第一に、それにより、機関とその中の個々のアクターとの関係をよりよく理解することができます。 マクロレベルの教育的アプローチとポリシーがマイクロレベルでどのように提示されるかを垣間見ることができます。 第二に、それは、マイノリティの問題が社会と学校の両方に集中または疎外される方法を、マクロレベルの研究だけが提供するよりもはるかに微妙な方法で検討することを可能にします。 第3に、この作業は比較的なものであるため、特定の設定の詳細に関係なく、教師が直面する可能性のある課題を検討することができます。

URL: 

Published: 2021-02-19  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi