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2018 Fiscal Year Final Research Report

Effectiveness of narrative advertisement and practical proposal

Research Project

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Project/Area Number 16K21546
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Social psychology
Research InstitutionChukyo University (2017-2018)
Kyushu Sangyo University (2016)

Principal Investigator

MASAYUKI TSUMURA  中京大学, 経営学部, 准教授 (60735223)

Project Period (FY) 2016-04-01 – 2019-03-31
Keywordsイベントインデックスモデル / 物語広告
Outline of Final Research Achievements

This study is about what kind of story elements are effective in narrative advertisement. As a result of review research and empirical analysis, as an important element in the narrative advertisement. 1. the similarity between the protagonist and the receiver, 2. the causality of the story, 3. the intentionality of the characters, 4. the composition of the story, 5. Spatial proximity, 6. temporal continuity.

Free Research Field

マーケティング

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究はこれまで明らかとされていなかった、物語広告の効果的な要素についての研究である。
本研究は広告論の発展に貢献するに留まらず、多くの広告におけるクリエイティブにも応用できる。他にも重要な点として、例えば中小企業のWEBサイト上でのブランドストーリーや創業者物語などを掲載する際にも、どのような視点で物語を伝えればより良く伝わるかについて本研究の成果から導き出すことが出来る。

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Published: 2020-03-30  

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