2022 Fiscal Year Final Research Report
Critique of the School in Post-'68 French Thought
Project/Area Number |
17K02273
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
History of thought
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Research Institution | Ryukoku University |
Principal Investigator |
Hirose Jun 龍谷大学, 経営学部, 教授 (70388156)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
佐藤 嘉幸 筑波大学, 人文社会系, 准教授 (90420075)
上尾 真道 京都大学, 文学研究科, 特別研究員(PD) (00588048)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | フランス現代思想 / 学校 / 68年思想 / ルイ・アルチュセール / フェリックス・ガタリ / ジャック・ラカン / ピエール・ブルデュー |
Outline of Final Research Achievements |
French post-'68 Thought has critics of "school" at its core and the question of how to see the "school" constitutes the main point of dispute among its thinkers. In our research project, we tired to remap the whole French post-'68 Thought from this point of view.
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Free Research Field |
哲学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
20世紀後半のフランスの思想家たちのあいだでの学校をめぐる議論は、21世紀の日本において学校を考える上で有益な示唆に富むものである。
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