2020 Fiscal Year Final Research Report
Empirical research on the construction of domestic and foreign competition strategies in the Asian retail internationalization
Project/Area Number |
17K03990
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Tokyo Institute of Technology |
Principal Investigator |
CHUNG Sulin 東京工業大学, 工学院, 准教授 (30381338)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
矢作 敏行 法政大学, イノベーション・マネジメント研究センター, 研究員 (40230289)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2021-03-31
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Keywords | 小売国際化 / コンビニ / アジア市場 / 埋め込み / イノベーション / 小売業 / 成長戦略 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to clarify the challenges of the new growth stage of the retail internationalization process, and focus on the "domestic and foreign competitions" between local companies and Japanese companies. In addition, we considered restrictions on major foreign capitals in the Asian market and the impact on regional and social structures. We conclude the“embedding”approach that has a deep relationship with local communities and societies is crucial for the sustainable growth in retail nationalization, as well as adaptation and innovation .
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Free Research Field |
流通、マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
アジア市場における小売企業の国際展開は特に持続的成長が課題であることを背景に、本研究における理論研究では、小売国際化に埋め込み概念の導入を検討し、小売国際化のために新たな分析フレームワークを提案した。また、実証研究では、中国市場においてテイクオフしたセブン‐イレブン中国の日本型コンビニの国際化戦略の特徴を明らかにし、さらに、台湾市場におけるコンビニのデジタル・イノベーションの研究を通して、成熟化市場における小売企業の成長戦略に示唆を与え、イノベーションの誘発メカニズムを解明した。
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