• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

Products Report

義務教育段階におけるデータ解釈能力育成に関する研究

Research Project

Project/Area Number 17K04813
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Education on school subjects and activities
Research InstitutionIbaraki University

Principal Investigator

Miyamoto Naoki  茨城大学, 教育学部, 准教授 (20736318)

Project Period (FY) 2017-04-01 – 2020-03-31
  • Research Products

    (3 results)

All 2022 2021 2020

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 2 results,  Open Access: 3 results)

  • [Journal Article] S-APAにおけるデータ解釈のサイエンスプロセス・スキルの構造2022

    • Author(s)
      宮本 直樹
    • Journal Title

      茨城大学教育学部紀要 教育科学

      Volume: 71 Pages: 61-69

    • DOI

      10.34405/00019946

    • Open Access
  • [Journal Article] てこのつり合いの等式導出のための指導法 -内的表象の書換えに着目して-2021

    • Author(s)
      宮本 直樹
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 61 Pages: 497-513

    • DOI

      10.11639/sjst.20031

    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] 中学校理科におけるデータ解釈能力の現状と課題-論述式問題を導入して-2020

    • Author(s)
      宮本 直樹
    • Journal Title

      理科教育学研究

      Volume: 61 Pages: 329-348

    • DOI

      10.11639/sjst.20030

    • Peer Reviewed / Open Access

URL: 

Published: 2022-04-15   Modified: 2024-08-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi