• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2018 Fiscal Year Final Research Report

Data-driven analysis and integrated foreign language teaching program

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 17K13499
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Foreign language education
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

Kusanagi Kunihiro  広島大学, 外国語教育研究センター, 特任講師 (60782620)

Project Period (FY) 2017-04-01 – 2019-03-31
Keywordsデータ駆動主義 / 効率化 / 外国語教育 / 高等教育 / ベイズ統計 / データサイエンス / 英語教育 / 教育の質保証
Outline of Final Research Achievements

Applying data-driven analysis, the project attempted to establish an efficient foreign language teaching program. The works of the project include (a) development of automated scoring software, (b) a non-linear model that predicts students' grade before assessment, and (c) a stochastic model that fits well to students' engagement to classes.

Free Research Field

外国語教育

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

昨今,日常的に発生する大量のデータを利活用しようとする新しいタイプの応用研究が注目を浴びている。教育研究もその例外には漏れないが,データ解析がどれほど教育実践に対して還元されているかといえば,顕著な成果が報告されているとは言い難い。本研究は,徹底的に教育現場に根ざした応用を目標とし,実際の英語学習プログラムに対して多種のデータ解析を実装しようとしたものである。

URL: 

Published: 2020-03-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi